top of page

פרסום בשלטי חוצות – דברים שחייבים לדעת בשנת 2022

בעולם הדיגיטלי בוא אנו חיים זה מרגיש כאילו כל השיווק נעשה באינטרנט אבל זו היא תקופה מרגשת להיות מעורב בזירת הפרסום מחוץ לבית. הביקוש לקמפיינים בפרסום חוצות נשאר קבוע לאורך השנים וככל שאנו מתקדמים עם הזמן, ענף הפרסום מביא חדשנות ופריצות דרך בתעשיית שלטי חוצות השולטת בעולם האמיתי.

פרסום בשלטי חוצות מתייחס לצורת פרסום בה משווקים יכולים להגיע לצרכנים כשהם נמצאים מחוץ לבית בעולם האמיתי, בגלל הגידול העצום בהיצע הפרסום הדיגיטלי קשה מאוד ליצור קמפיין פרסום בולט ולייצר אימפקט ולכן פרסום בשלטי חוצות פותר את זה ומהווה כלי שלא ניתן לדלג עליו בפרסום.

אנו נבחן בצורה מפורטת את תעשיית הפרסום בשלטי חוצות בישראל ובעולם ונלמד כיצד ניתן למקסם את האפקטיביות באמצעות תכנון אסטרטגי, יצירתיות ורכש מדיה בצורה חכמה על מנת למקסם את נתוני החשיפה וליצור חדירה לתודעה באופן מרשים ולעודד מעורבות והנעה לפעולה בקמפיין שלכם.


מה זה פרסום בשלטי חוצות?

פרסום חוצות היא צורת פרסום הנמצאת מחוץ לביתו של הצרכן. באופן מסורתי זה כולל שלטי בילבורד, שלטי ענק על בניינים, תחנות אוטובוס, גשרים וכל מה שביניהם. ענף הפרסום מחוץ לבית כל הזמן מתפתח ומשתכלל, חברות המדיה והשילוט חוצות מפתחות שטחי פרסום חוצות חדשים וייצירתיים על גבי מבנים ומתקני פרסום ייעודיים.


דוגמאות לסוגים שונים של שלטי חוצות

  • בילבורדס

  • שלטי חוצות על ריהוט רחוב (פוסטרים)

  • שילוט על קירות בניינים

  • טוטם פרסום

  • שלטי פרסום דיגיטליים

  • פרסום על גשרים

  • תחנות אוטובוס

  • פרסום על אוטובוסים

  • שלטים בתחנות רכבת והסעת המונים (בעתיד הקרוב ברכבת הקלה)

  • שילוט חוצות בשדה התעופה

  • שלטי חוצות בתוך קניונים

  • פוסטרים בשירותים של מסעדות וחדרי כושר

  • פרסום על מוניות שירות

  • פרסום על עמודי תאורה

  • פרסום על שלטי רחוב

  • מסכי פרסום בחנויות

  • שלטי ענק באיילון


היתרונות של שלטי חוצות

פרסום בשלטי חוצות יכולה להיות חלופה מצוינת לפרסום דיגיטלי אונליין שיש לו מגבלות בכך שישנו גידול בחוסמי פרסומות ולכן נתוני החשיפה אינם בהכרח מדויקים. כשמשלבים את זה יחד עם הכמות העצומה של המידע שאליו צרכנים נחשפים באונליין קל להבין למה פרסום אונליין לא תמיד הפתרון הטוב ביותר.

בפרסום על שלטי חוצות זאת אינה הבעיה, מאוד קשה להתעלם משלטי חוצות ויש להם אימפקט מאוד משמעותי על הצרכן כשהפרסום מוצג בגדול ובעולם האמיתי בסביבה שמחברת את הצרכנים למציאות הפיזית שלהם ולא למציאות הווירטואלית.

מחקר של oaaa איגוד פרסום החוצות האמריקאי מראה כי צרכנים שנחשפו לקמפיין בשילוט חוצות יהיו מעורבים בשיעור גבוהה של 66 אחוז יותר בקמפיין של אותו מפרסם בדיגיטל ובנוסף לכך 74 אחוז מתוך המעורבים בקמפיין שהקליקו על המודעה ביצעו רכישה. אלו הם נתונים סטטיסטיים מאוד משמעותיים שגורמים למשווקים לשלב באסטרטגיה הפרסומית שלהם פרסום בשלטי חוצות.

עדיין לא השתכנעתם? צפו בתרשים ממחקר של Marketing Sherpa שבו השתתפו 1200 צרכנים המתאר את המדיום הפרסומי שהם הכי סומכים עליו והוא נתפס בעיניהם כאמין יותר. ניתן לראות בבירור כי ככל שהמדיום הפרסומי מסורתי יותר כך הוא נתפס כאמין יותר בעיניי הצרכנים ומדיום השלטי חוצות ממוקם חמישי ברשימה מעל הפרסום הממומן של מנועי החיפוש.

אם אתם לא לוקחים בחשבון שלטי חוצות בתקציב הפרסום שלכם אז הנתונים האלה חייבים לגרום לכם לחשוב אחרת.


מה אפשר לעשות אם פרסום בשלטי חוצות – 6 טיפים ליצירת קמפיין חוצות מוצלח


צרו קמפיין בעל אימפקט

הסיבה שבגללה מפרסמים אוהבים פרסום שלטי חוצות היא כיוון שיש לו פוטנציאל גבוה מאוד ליצור אימפקט על הקהל שלהם. אנשים שמים לב לפרסומות גדולות בשלטי חוצות, איזה מבנה לדעתכם ימשוך תשומת לב גדולה יותר, גורד שחקים ענק או מבנה בעל מספר קומות מצומצם? כך גם בפרסום, ככל שהקנבס שלכם גדול יותר כך תשומת הלב גדולה יותר והתוכן בו מקבל תוקף ואמינות גדולים יותר. לדוגמא: שטח פרסומי בגודל של כמה ס"מ במסך הטלפון או שלט חוצות ענק במיקום מרכזי בעיר.

בניגוד למדיום פרסום אחר כגון טלוויזיה, רדיו או פרסום במובייל שניתן לזפזפ ולהחליף לערוץ אחר או לשים חוסם פרסומות בכמה קליקים.

המשמעות היא שניתן ליצור קמפיינים בעלי ויזואליות ואימפקט שמושכים את תשומת הלב של הצרכנים ומאפשרים למותגים להעביר את המסר שלהם לקהל בצורה בה לא ניתן להתחמק ממנו.


ניצול מצויין של שטח הפרסום והתייחסות לסביבה
פרסום על קירות ענק ברמת גן

תהיו יצירתיים

שלטי חוצות הם מקום נהדר להפגין יצירתיות שהיא חלק בלתי נפרד מעולם הפרסום. שטח פרסום גדול במרחב האורבני הוא הזדמנות נהדרת להפגין קריאייטיביות ולשלב מסר חד וברור כדי להשריש אותו לאורך זמן בתודעת הקהל. מה הדבר שהייתם רוצים שהקהל שלכם יחשוב על המותג שלכם? זו היא הפלטפורמה הפרסומית המושלמת להחדיר לקהל את הרעיונות הכי יצירתיים של המותג שלכם.

נסו ליצור קמפיין שיגרום לקהל לפעול, ליצור תוכן לצלם ולעלות אותו לרשתות החברתיות וכך המסר שלכם ייתפס כמשמעותי, אמין ומעניין יותר כי הקהל ייחשף אליו במדיום הדיגיטלי בצורה אורגנית ולא ממומנת. המטרה הסופית היא ליצור באזז ושיתוף ברשתות החברתיות. יצירתיות הוא רכיב מרכזי במהלך פרסומי אפקטיבי בשלטי חוצות ובפרסום בכלל.


בחרו שלטים במיקום הנכון והשתמשו בו בצורה אינטליגנטית.

פרסום אפקטיבי בשלטי חוצות מושפע מכמה אלמנטים חשובים שחייבים לקחת בחשבון והם המפתח ליצירת תמהיל שלטי חוצות מוצלח שימקסם את ההשקעה של תקציב הפרסום שלכם.

לכל תקציב פרסום יש את תמהיל השילוט חוצות האופטימלי שממקסם את האפקטיביות ומהווה התמורה הטובה ביותר על ההשקעה ולכן חשוב לעשות מחקר ולהבין את הצרכים של הקמפיין, להבין מי הקהל ומתי ואיפה הכי טוב שייחשף לקמפיין שלכם. שלטי חוצות במיקומים רלוונטיים יהיו בעלי ההשפעה ואימפקט וצריכים להיכלל בקמפיין שלכם וכך תנצלו את התקציב העומד לרשותכם באופן האופטימלי.

רכש מדיה של שילוט חוצות בצורה נכונה מצריך היכרות עם כל ספקי המדיה ונכסי המדיה שלהם, לדעת איזה חלופות יש בכל מיקום, איזה קהל מאפיין את המיקום בו מוצב השלט, איכות החשיפה וזמן החשיפה, כדי לבנות תמהיל מדיה המתאים ביותר חייבים לקחת בחשבון את כל אלו.

ידע הוא כח וככל שתכירו גיאוגרפית את הצירים המרכזיים והפקוקים, איזה שלטי חוצות ממוקמים בקרבת צמתים ועל רמזורים, איזה שלטים מקבלים חשיפה ארוכה וטובה ואילו שלטים פחות ולעיתים אף מוסתרים בחלק מהחשיפה. איזה חלופות של שלטים יש בכל מיקום ואיזה שלטי חוצות ממוקמים על צירי מנהלים וחשופים לקהל איכותי ובעל השפעה כך תוכלו להביא ערך ולמקסם את ביצועי הקמפיין.


תקנו שלטי חוצות בפורמט הנכון

שלטי חוצות מגיעים במגוון רחב של צורות ופורמטים, פרסום על גשרים לדוגמא זהו פורמט רוחב ואילו שלטי טוטם מגיעים בפורמט גובה וכל מה שנמצא ביניהם. מאוד חשוב להתאים את הפורמט הנכון לקריאייטיב הנכון לדוגמא אם אנחנו מפרסמים מוצר שוויזואלית הוא גבוהה כמו משקה אז מומלץ לקנות מדיה שהיא בפורמט גובה ולהימנע מפורמט רחב כמו גשרים שייגרמו למוצר להיות קטן (אנחנו מחפשים להציג את המוצר בגודל הויזואלי המקסימלי כדי לייצר אימפקט) כשמדובר למשל ברכב אז דווקא פורמט רוחב מתאים יותר מפורמט גובה, כך נציג את הרכב בגדול וננצל את שטח הפרסום בצורה יעילה ומרשימה יותר.


קמפיין שלטי חוצות לאיירפודס
שלט חוצות על קיר של אפל

האיזון בין רפיטציה לתהילה

שלטי חוצות מתחלקים לקטגוריות שלכל אחת יש את הייעוד שלה. ישנם שלטי חוצות גדולים במיוחד המוצבים במיקומים מרכזיים, לעיתים על גבי קירות בניין או עומדים בפני עצמם. אלו שלוטי חוצות יוקרתיים שמביאים למפרסם תהילה ומהווים הצהרה שהמפרסם הוא מותג גדול נחשק ורציני. פרסום על קירות בפורמט ענק דורש תקציב גבוהה כיוון שמדובר בנכסי מדיה יוקרתיים שהעלות שלהם היא נגזרת של גודל ועלויות ההפקה ומיקום. ככל שהשלט גדול יותר ומרכזי יותר כך הוא יקר יותר.

אלמנט נוסף שגם חשוב לקחת בחשבון בקמפיין שלטי חוצות זה התדירות חשיפה (הרפיטציה) של המסר, לעתים בתקציב של קיר אחד באיילון ניתן לקנות פוסטרים, תחנות אוטובוס, דגלי פרסום ובילבורדים קטנים יותר בפריסה רחבה בעיר וכך ליצר תדירות חשיפה גבוהה המעצימה את האימפקט של הקמפיין שלכם. חייבים גם לקחת בחשבון שמיקום מרכזי אחד עדיף על הרבה מיקומים פחות מרכזיים עם מעט תנועה.

חשוב ליצור איזון נכון בין תהילה ותדירות חשיפה ולמצוא את השילוב הנכון ביותר כדי להוציא מתקציב הפרסום שלכם את התוצאה הטובה ביותר.


פחות זה יותר בשלטי חוצות

חייבים לשמור על מסר פשוט כיוון רוב האנשים מביטים בשלטי חוצות לפרק זמן קצר, לכן כשיש לנו רק כמה שניות להרשים חשוב להמעיט במילים ולדבר לעניין, להשתמש בויז'ואל שקרוב לוודאי ימשוך את תשומת הלב כיוון שהמטרה העיקרית בקמפיין פרסום זה ליצור סקרנות מאשר ליידע.

LESS IS MORE


גד שמח גבינות גד שלט באיילון
שלט חוצות באיילון

לסיכום

בין אם אתם רוצים להוסיף לאסטרטגיה הפרסומית שלכם שילוט חוצות כחלק ממהלך פרסום 360 רחב או שהחלטתם ללכת בצורה בלעדית רק על פרסום חוצות, צריך לדעת שיש מגוון ענק של אופציות בפרסום מחוץ לבית, יש המון מקום ליצירתיות וחדשנות.

חשוב להבין שבניגוד לפרסום דיגיטלי בו הנתונים על האפקטיביות זמינים מהרגע שהקמפיין מתחיל לרוץ, והיכולת שלנו להסיק מסקנות על איכות הקמפיין הוא מייד, על קמפיין שילוט חוצות צריך להסתכל כהשקעה לטווח ארוך וקמפיין מתמשך. כשמעלים קמפיין שילוט קשה לחוות את ההצלחה באופן מידי כפי שזה קורה בפרסום דיגיטלי אבל ההחזר על ההשקעה בפרסום מחוץ לבית זה משהו ששווה לצפות לו.

פרסום חוצות הוא מדיום מיוחד שחודר לתודעה ואת התוצאות שלו מרגישים הרבה אחרי שהקמפיין נגמר.


אם אהבתם את המאמר שתפו אותו ומוזמנים כמובן גם להגיב.

מתכננים לעשות קמפיין שלטי חוצות?

נובה מדיה מומחים בתכנון ורכש מדיה בשלטי חוצות ברמה ארצית ומקומית.

מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל הצעה לקמפיין חוצות שמביא תוצאות.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page