top of page

רכש מדיה - כל מה שצריך לדעת

עודכן: 20 באפר׳ 2023


מטרת הפרסום הוא להעביר מסר בצורה בה נשפיע על המחשבה וההתנהגות של אנשים הנחשפים אליו. מדיה היא הפלטפורמה באמצעותה אנו חושפים את המסר הפרסומי (הקריאייטיב) לקהל. פרסום אפקטיבי הוא השילוב הנכון בין קריאייטיב מבריק ורכש מדיה חכם ומדוייק.


מה זה מדיה?

מדיה זה הוא הקנבס באמצעותו יועבר מהלך הפרסום לקהל, למדיה יש מגוון פורמטים ותצורות והיא מציגה את הפרסום לקהל במגוון סיטואציות ומיקומים.


דוגמאות למדיה:

מדיה מודפסת – עיתונות, מגזינים, פליירים, ברושורים -קניית שטחי פרסום או מתן חסות לכתבות.

מדיה מחוץ לבית – שלטי חוצות, מסכי פרסום דיגיטליים, בילבורדס, פוסטרים, פרסום על אוטובוסים, קירות פרסום, פרסום בקולנוע ועוד

מדיה ברדיו וטלוויזיה – קניית פרסומות בערוצי הטלוויזיה המסחריים ומקבצי פרסום ברדיו, כמו כן מתן חסויות לתוכניות ואפילו יצירת תוכן שיווקי באמצעות תוכניות ייעודיות בצורה סמויה וגלויה.

מדיה דיגיטלית – באנרים באתרי אינטרנט, קידום ממומן באתרי חיפוש, סרטוני וידאו, כתבות ממומנות באתרים, פרסום באפליקציות, פוסטים מקודמים ברשתות חברתיות, פרסום באימייל וכ'

מדיה מבוססת רשתות חברתיות ומשפיענים – פרסום המקודם באמצעות אנשים או גופים עם כמות עוקבים גבוהה ברשתות החברתיות.


קמפיין רכש מדיה לחברת fiverr בתל אביב - 5 קירות ענק, מסך עזריאלי, 200 פוסטרים ברחבי תל אביב ו 90 פוסטרים בתחנות הרכבת.

מה חשוב לדעת לפני שעושים רכש מדיה?

יצירת תוכן וקריאייטיב למותג מתחיל מבחירת ערוץ המדיה שבו נרצה לפעול בהתאם לאסטרטגיה ולתקציב הפרסום שלנו.

רכש מדיה מתחיל מתכנון שאותו עושה מתכנן/ת המדיה (media planner). כדי לדעת איזה מדיום פרסומי יעבוד הכי טוב וישפיע על קהל היעד באופן המיטבי ביותר. צריך לבחון לאיזה מדיה קהל היעד נחשף, איזה מדיה תשפיע בצורה העוצמתית ביותר על הקהל ואיזה תקציב עומד לרשותינו על מנת למקסם את האימפקט הפרסומי.

לאחר שיש לנו חומרים שיווקיים ואסטרטגיה ניגש לרכש המדיה ונבחר את ערוצי המדיה והפלטפורמות הנכונות ביותר כדי להגיע לקהל היעד שלנו בהתאם לתקציב המוגדר, את המשימה הזו מבצע קניין המדיה (media buyer).

ישנו מגוון עצום של מדיומים פרסומיים מקבילים במגוון רחב של עלויות ונתוני חשיפה. על מנת לעשות רכש מדיה בצורה אופטימלית בהתאם לאסטרטגיה ולמיקסום תקציב הפרסום צריך ידע וניסיון של משרד רכש מדיה.

רכש מדיה מתחיל מתכנון וזהו שלב חשוב ומשמעתי ביצירת פעילות פרסומית. אנו חייבים להתאים את המדיה לקהל היעד, למטרה העסקית וכמובן למקסם את יעילות והחשיפה של הקמפיין בהתאם לתקציב הנתון. יצירת תמהיל מדיה נכון ורכש מדיה חכם ומדויק חיוניים ליצירת קמפיין פרסום מוצלח ואפקטיבי.


איך לעשות רכש מדיה?

ראשית חייבים להכיר את כל ערוצי המדיה הקיימים, לדעת איזה קהל מאפיין כל ערוץ מדיה, מה עלויות הפרסום בכל מדיה והחלופות המקבילות אליו שניתן לבחון.

חייבים להתאים את המדיום למסר הפרסומי ולבחור ערוצי מדיה שיביאו למיקסום החשיפה ויצירת האימפקט בצורה הנכונה והטובה ביותר. המטרה בקניית מדיה זה מקסימום חשיפה במיקום האסטרטגי עבור המפרסם במסגרת התקציב כדי ליצר קמפיין אפקטיבי עם יחס החזר השקעה גבוהה.

רכש מדיה בשלטי חוצות עבור Fiverr בתל אביב (קמפיין מיתוג מעסיק)

רכש מדיה בשלטי חוצות

אחד מסוגי המדיה הנדרשים ביותר בכל מסע פרסום אלו הם שלטי החוצות. פרסום חוצות הוא אחד מאפיקי המדיה הפופולריים והאפקטיביים ביותר ונכלל בכל תקציב פרסומי של מותג מוביל שרוצה לשדר עוצמה ורצינות ולהיות נוכח גם בעולם האמיתי ולא רק על מסכים ובדיגיטל.

עצם הגודל והנוכחות של שלטי החוצות במרחב האורבאני מעבירים את המסר הפרסומי בצורה עוצמתית ומקנות למפרסמים ערך של מותג מבוסס ורציני, שילוט החוצות בעיקר על קירות ענק ושטחי פרסום יוקרתיים במיקומים מרכזיים מהווה אמירה ומשמש כבמה עוצמתית שמשאירה ראשם ועובדת גם לאחר שהקמפיין מסתיים.


חברת נובה מדיה מתמחה בפיתוח ורכש מדיה בשלטי חוצות. אנו מפתחים שטחי פרסום על גבי קירות במיקומים אסטרטגיים ומרכזיים ובעלי נכסי מדיה בנתיבי איילון, תל-אביב, פרסום חוצות ברמת גן במתחם הבורסה ועוד. יש לנו ניסיון ברכש מדיה בישראל הן של שטחי פרסום פרמיום על קירות ומסכים דיגיטליים בערים מרכזיות והן ברמה הארצית בפריסת של בילבורדס, פוסטרים, אוטובוסים, קניונים ומתחמי תעסוקה ועוד. צוות המדיה שלנו מומחה בתכנון אסטרטגי (מדיה פלנינג) ורכש מדיה עבור מפרסמים עם דגש על תכנון ויצירת תמהיל מדיה אופטימלי של שטחי פרסום חוצות תוך יצירת ערך מקסימלי לתקציב הפרסום.

רכש מדיה לחברת סולו - קמפיין שלטי חוצות בפריסה על 5 קירות ענק בתל אביב שלטי לארג' פורמט בילבורדס ו 35 פוסטרים בערים גבעתיים ורמת גן.

רכש מדיה ברמה הארצית והמקומית מצריך ידע וניסיון בעולם של שטחי הפרסום מחוץ לבית. לכל שלט חוצות יש פרמטרים שהופכים אותו לאטרקטיבי יותר או פחות בעבור המפרסם. ישנם שלטי חוצות עם נתוני חשיפה מצוינים הן מבחינת נפח תנועה והן מבחינת זמן החשיפה ולעומתם ישנם שטחי פרסום עם נתוני חשיפה ואיכות נמוכים יותר. לצורך מסע פרסום חוצות אפקטיבי נדרש להיחשף בפני קהל יעד העונה לצרכים ולאסטרטגיה, צוות נובה מדיה מיומן ברכש שטחי הפרסום הרלוונטיים והטובים ביותר תוך התחשבות בתקציב ובניית תמהיל מדיה שמשלב גם שלטי חוצות יוקרתיים שמקנים תהילה ועצמה כמו שילוט חוצות על קירות ומסכי ענק וגם יצירת מסע פרסום נרחב בשילוט חוצות מסוג בילבורדס, פוסטרים, גשרים, מסכים במעליות שיקנו לקמפיין עוצמת חשיפה רחבה ותדירות חשיפה גבוהה.


רכש מדיה לחברת TIRE על מסך עזריאלי ובמעליות מגדלים בתל אביב

רכש מדיה בישראל כולל סגירת חוזים, תיאום מועדי עלייה וריכוז כל דרישות המדיה עבור עבודות הקריאייטיב והוראות העיצוב וסגירת הקבצים לכל שלט. מעכב וביקורת על הביצוע ותיעוד של הקמפיין בשטח, עבודת ההפקה וההתקנה של השילוט, התזמון של עליית הקמפיין ותדירות החשיפה במסכים הדיגיטליים. חלק מתהליך רכש המדיה בשלטי חוצות הוא תהליך הבקרה והתיעוד. חשוב מאוד ליצור תוכן באיכות הגבוהה והמרשימה ביותר של הקמפיין שלכם לשימוש בשאר המדיומים השיווקיים וברשתות החברתיות כדי לשדר עוצמה לקהל העוקבים שלכם וללקוחות העתידיים שיבינו מיד שמדובר במותג גדול וריציני.


קמפיינים נבחרים בשלטי חוצות של נובה מדיה


לסיכום

רכש מדיה בשלטי חוצות דורש ידע וניסיון, בין לקוחותינו חברות מובילות כמו: fiverr , SOLO, TIRE Morocco Airline ועוד.


כדי למקסם את תקציב הפרסום ולהביא לתוצאה הטובה ביותר צרו קשר ואנחנו נדאג להביא לכם תמהיל מדיה חכם ומדויק ותוכנית רכש מדיה שתכבוש את היעדים העסקיים שלכם.


 

"Very responsive, available, professional. They gave us a great service for an even better fee. Hagar and Alex are real partners, I would definitely work with them again!" Tzvia Keren - Fiverr




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page